© SVDJ

Podcast: Het Rotterdamse Vers Beton zoekt naar een duurzaam verdienmodel

Nieuws | Podcast

  • Redactie
  • 04 juni 2025
  • 202 woorden , 1 min. lezen

Media van Morgen: Dé podcast over journalistieke innovatie. In iedere aflevering gaat Suse van Kleef in gesprek met een vernieuwer uit de mediasector.

Dit keer schuift Hilde Westerink aan, uitgever van het Rotterdamse journalistieke platform Vers Beton. Ze vertelt hoe ze met haar collega’s werkt aan het verduurzamen van hun verdienmodel.

Vers Beton begon in 2011 als een vrijwilligersinitiatief en groeide uit tot een professionele organisatie met vaste medewerkers en onderzoeksjournalisten. Om in diepgravende journalistiek te kunnen blijven investeren, zoekt het team van Vers Beton voortdurend naar manieren om hun financiële basis te versterken. Van een paywall en fondsenwerven tot ledencampagnes en een vaste kring donateurs.

‘In het begin heb je misschien alleen nog maar een vage droom: “Dit is leuk en hier wil ik geld mee verdienen”, maar eigenlijk moet je vanaf het begin al van A tot Z keuzes maken als echt bedrijf’, legt Hilde uit in de podcast. ‘Houd in je achterhoofd waar je uiteindelijk naartoe wil.’ 

Bekijk deze pagina voor meer informatie over Media van Morgen de Podcast en beluister alle afleveringen.

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.