Socialemedia-app Anchor wordt podcastplatform

Nieuws |

Met een nieuwe versie richt socialemedia-app Anchor zich helemaal op podcasts. De app faciliteert vanaf nu het opnemen, bewerken en uitzenden van een podcast. Anchor geeft gebruikers bovendien informatie over het aantal luisteraars en hoe vaak een podcasts is gedownload. Gepubliceerde podcasts zijn onder meer beschikbaar in Apple Podcast, Google Play en Spotify.
Anchor begon twee jaar geleden als app voor het delen van informatie, vergelijkbaar met Twitter en Snapchat, maar dan in de vorm van een audiofragment: een ‘wave’. De oprichters – Michael Mignano en Nir Zicherman – wilden met de app audio-conversaties mogelijk maken, als reactie op het eenrichtingsverkeer van radio. Een aantal media maken gebruik van de app, waaronder BuzzFeed en The Outline. Hoeveel gebruikers er in totaal zijn, is niet bekend.
Het aanmaken van een Anchor-account is tot nu toe gratis, evenals de podcast-functie. De app kan bestaat met geld van investeerders en draait nog geen omzet. Voorafgaand aan de lancering in 2016 haalde de app 2 miljoen dollar op. Mignano zegt te werken aan een verdienmodel.

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.