Spotify start met audiovisuele dienst Spotlight

Spotify introduceert Spotlight

Podcasts, audioboeken, nieuws en andere audiocontent worden aangevuld met foto’s, video’s, tekst of infographics. Vooralsnog is Spotlight alleen beschikbaar in de Verenigde Staten.

Muziekdienst Spotify start met een audiovisuele dienst, genaamd Spotlight. Dat meldde het bedrijf donderdag in een persbericht. Met deze dienst vult Spotify podcasts, audioboeken, nieuws en andere audiocontent aan met foto’s, video’s, tekst of infographics. Vooralsnog is Spotlight alleen beschikbaar in de Verenigde Staten. Het bedrijf kondigt aan dat het in de nabije toekomst in meer landen te gebruiken is.

Samenwerking met BuzzFeed

In eerste instantie stellen acht mediabedrijven content beschikbaar binnen de nieuwe audiovisuele dienst, waaronder BuzzFeed News en Refinery29. Het aanbod zal vervolgens worden uitgebreid. ‘We are excited to launch Spotlight, a new format that merges great storytelling, news, information and opinion with visual elements all delivered in playlist form accros a number of content categories’, aldus Courney William Holt, hoofd van ‘Studios and Video’ bij Spotify, in het persbericht.

Spotify lijkt met Spotlight een journalistieke weg in te slaan. Het aanbod wordt onderverdeeld in categorieën zoals nieuws, politiek, sport en cultuur. Ook lijkt Spotify met deze stap de concurrentie aan te gaan met radio en met diensten van Apple, zoals podcasts en Apple News.

Over Jolanda van de Beld

Jolanda van de Beld studeerde Nederlands, Politicologie en Journalistiek & Media aan de Universiteit van Amsterdam. Ze werkt als freelance journalist, met name voor NRC, en houdt zich veel bezig met de nieuwe mogelijkheden van online journalistiek.

Reageer

Geef een reactie

*