The New York Times begint openbare ‘Podcast Club’

new-york-times-1789976_1920-768x576

In een openbare Facebookgroep gaat The New York Times in gesprek met luisteraars van podcasts. De audioredactie wil zo meer kennis krijgen om zelf goede podcasts te maken.

The New York Times heeft een Facebookgroep geopend waarin wordt gediscussieerd over podcasts. Iedereen die lid wordt van de pagina ‘The New York Times Podcast Club‘ kan meepraten. Op dit moment zijn al ruim 10.000 mensen lid. Het doel van deze discussies is voor The New York Times om meer inzicht en kennis te krijgen over podcasts.

In eerste instantie heeft The New York Times negen podcasts geselecteerd om over te discussiëren. Deze podcasts zijn niet geproduceerd door The New York Times zelf. Samantha Henig, chef van de audioredactie, tegen NiemanLab: “I thought it would help me and our growing audio team be smarter about our own programming if we’re in regular discussion about what’s working best or falling flat in other shows.”

De ‘Podcast Club’ bestond al langer op de redactievloer van The New York Times. De audioredactie wil deze exclusieve club uitbreiden naar het grote publiek dat podcasts luistert en van wie ze veel denken te kunnen leren.

Lees ook: Donald Trump zorgt voor evolutie van de podcast

Deel dit artikel:

Over Jolanda van de Beld

Jolanda van de Beld studeerde Nederlands, Politicologie en Journalistiek & Media aan de Universiteit van Amsterdam. Ze werkt als freelance journalist, met name voor NRC, en houdt zich veel bezig met de nieuwe mogelijkheden van online journalistiek.

Reageer