Facebook komt uitgevers tegemoet met nieuwe opties Instant Articles

Nieuws |

Facebook biedt nieuwsorganisaties vanaf deze week twee nieuwe opties in Instant Articles. Lezers kunnen nu via Instant Articles hun e-mailadres invullen om nieuwsbrieven of updates te ontvangen en kunnen de pagina van de nieuwsorganisatie liken.
Facebook Instant Articles is de naam voor het plaatsen van artikelen binnen de omgeving van Facebook. Bij het aanklikken van de link gaat de lezer niet naar de pagina van het medium zelf, maar opent het artikel in de Facebook-app. Facebook beweert dat dit de laadsnelheid van een artikel ten goede komt.

Nadelig voor uitgevers

Het nadeel van Instant Articles voor nieuwsuitgevers is dat lezers niet meer op hun pagina terechtkomen en dus ook niet bijdragen aan het aantal ‘conversies’: het afsluiten van abonnementen of inschrijven voor nieuwsbrieven. Facebook zegt in een verklaring naar deze klachten geluisterd te hebben. Het wil de “the business value of Instant Articles” voor de uitgevers vergroten met deze twee ‘call-to-action units’. De ontwikkeling is onderdeel van het Facebook Journalism Project.

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.