Uitgevers besteden meer geld aan groeien op Facebook

Nieuws |

Digiday schrijft woensdag over een data-analyse van het bureau Keywee, een marketingbureau dat zich richt op contentmarketing voor media.
Keywee analyseerde een miljoen zogeheten ‘dark posts’: gesponsorde posts waarmee uitgevers bepaalde groepen op Facebook proberen te bereiken (targeten). De data was afkomstig van meer dan vierhonderd uitgevers en had betrekking op het afgelopen anderhalf jaar.
Gemeten werd hoeveel impressies (keren dat een Facebookgebruiker een post ziet) bij Facebook inkochten. Dit aantal bleek in de genoemde periode meer dan te zijn verdubbeld.
De stijging in uitgaven aan getargete posts zijn mogelijk een reactie op de toenemende moeite die uitgevers hebben om ‘organisch’ een publiek te bereiken op Facebook. Daarnaast zijn de mogelijkheden gegroeid: zo kunnen media mensen met branded content targeten en kunnen ze via Instant Articles een inschrijfblokje voor de nieuwsbrief toevoegen.
Overigens maakte Facebook vandaag bekend dat het aan een abonnementsdienst werkt, waarbij de gebruiker na tien artikelen moet betalen. Lees meer bij NU.nl of de originele bron, TheStreet.

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.