Innovatieprogramma

Wil jij aan de slag met gedeelde vraagstukken in de journalistiek? Maak het verschil en doe mee met de SVDJ Incubator.

Sommige vraagstukken zijn zó groot dat redacties of individuele journalisten ze niet alleen kunnen oplossen. Denk aan het vergroten van publieksbetrokkenheid, het herstel van vertrouwen in de journalistiek of de (on)afhankelijkheid van Big Tech.

En precies daarom zijn we de SVDJ Incubator gestart. Het is een innovatieprogramma waarin multidisciplinaire teams negen maanden lang samenwerken, onderzoeken, experimenteren en testen. Niet om losse, individuele projecten te starten, maar om collectieve inzichten en oplossingen te ontwikkelen waar de hele sector van profiteert. Elk jaar staat één thema centraal. Samen zoeken we naar strategieën en oplossingen die de journalistiek vooruithelpen. En het mooie is dat iedereen ze mag gebruiken: alle uitkomsten zijn open source.

Inschrijfperiode geopend programma 2026

De aanmeldperiode voor het programma van 2026 is gestart. Van 3 november 2025 tot en met 5 januari 2026 kun je je inschrijven voor de SVDJ Incubator ‘Digitale Autonomie’.

Je leest op deze pagina alles over het programma, het thema en de inschrijfprocedure.

Oproep 2026: Digitale autonomie

Hoe kan de journalistiek loskomen van Big Tech en een directere band met haar publiek opbouwen online? 

In de zomer van 2025 ging het SVDJ in gesprek met 25 landelijke en regionale mediaorganisaties over hun grootste uitdagingen op het gebied van technologie en journalistiek. Digitale autonomie bleek een van de belangrijkste vraagstukken. Daarom staat het SVDJ Incubator programma van 2026 in het teken van dit onderwerp.

Over de SVDJ Incubator

Het programma van de SVDJ Incubator ‘Digitale Autonomie’ loopt van 2 maart 2026 tot en met 30 november 2026. In deze 9 maanden tijd werk je in teamverband aan het vinden van oplossingen voor het vraagstuk. Bij deze zoektocht word je begeleid door het Stimuleringsfonds en zijn er regelmatig contactmomenten om voortgang en kennis te delen.

Voor de Incubator van 2026 stelt het Stimuleringsfonds 750.000 euro subsidie beschikbaar. Deze subsidie zal worden ingezet als een vergoeding voor de tijd die in het programma wordt geïnvesteerd.

De SVDJ Incubator staat open voor (journalistieke) organisaties die werknemers beschikbaar willen stellen voor deelname. Ook zelfstandige professionals kunnen zich aanmelden.

Je kunt maximaal twee edities mee doen met de SVDJ Incubator. Heb je eerder meegedaan? Bekijk de FAQ voor meer informatie voor deelnemers uit andere jaren.

Deelnemers dienen minimaal twee jaar werkervaring (exclusief stages) te hebben in de afgelopen vijf jaar, binnen één van de volgende disciplines:

  1. Data-analist: verzamelt en analyseert om waardevolle inzichten en trends te ontdekken die besluitvorming ondersteunen.
  2. Data-engineer: ontwerpt, bouwt en onderhoudt schaalbare data-infrastructuren en -pijplijnen die het verzamelen, opslaan en verwerken van grote hoeveelheden data mogelijk maken voor analytische toepassingen en rapportagedoeleinden.
  3. Developer (Algemeen): ontwikkelt, test en onderhoudt softwaretoepassingen en systemen, werkt samen met andere teamleden aan technische oplossingen en zorgt ervoor dat de software voldoet aan functionele en technische eisen.
  4. Financieel medewerker: beheert en analyseert de financiële activiteiten van een organisatie, inclusief budgettering, cashflowbeheer, financiële rapportage en risicobeheer.
  5. IT-/Securityspecialist: zorgt voor de beveiliging van IT-systemen en netwerken, identificeert kwetsbaarheden, implementeert beveiligingsmaatregelen en waarborgt de naleving van beveiligingsprotocollen om data en systemen te beschermen tegen cyberdreigingen.
  6. Journalist: verzamelt informatie, maakt hier nieuws van en presenteert dit aan het publiek via diverse mediakanalen.
  7. Juridisch adviseur: adviseert organisaties en particulieren bij juridische vraagstukken met betrekking tot bedrijfsactiviteiten en naleving van regelgeving.
  8. Marketeer: verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van marketingstrategieën, waaronder sociale media, e-mailmarketing en SEO, om verkoop te stimuleren, de merkbekendheid te vergroten en klantloyaliteit op te bouwen.
  9. Onderzoeker: voert onderzoek uit binnen hun vakgebied, zoals wetenschappelijk onderzoek, marktonderzoek of sociaal onderzoek.
  10. Product Owner: verantwoordelijk voor het maximaliseren van de waarde van een product door het opstellen en beheren van de product backlog, het prioriteren van functionaliteiten en het afstemmen met stakeholders om zo de wensen van gebruikers te vertalen naar concrete productontwikkeling.
  11. Sales: stelt verkoopdoelen vast en ontwikkelt verkoopstrategieën, identificeert potentiële klanten, voert verkoopgesprekken en sluit deals.
  12. Softwareontwikkelaar: programmeert en ontwikkelt softwaretoepassingen voor verschillende platformen en systemen.
  13. Systeem- en applicatiebeheerder: beheert en onderhoudt IT-systemen en bedrijfsapplicaties, zorgt voor de beschikbaarheid, prestaties en veiligheid ervan en biedt ondersteuning bij storingen en updates.
  14. UX/UI-ontwerper: richt zich op het ontwerpen van intuïtieve en gebruiksvriendelijke gebruikersinterfaces en ervaringen voor digitale producten en websites.

Als deelnemer sta je er niet alleen voor. Je werkt het hele programma in teamverband. We starten het programma met een kick-off en een startweekend om elkaar beter te leren kennen. Vervolgens vormen de deelnemers zelf teams. Een team bestaat uit minimaal 4 en maximaal 5 deelnemers. Bij de start worden in overleg tussen de deelnemers en het Stimuleringsfonds maximaal 6 teams gevormd.

Let wel: je meldt je als individu aan, ook als je met meerdere collega’s uit één organisatie wilt deelnemen. Het is niet mogelijk om je als (bestaand) team aan te melden.

Naast contact met je eigen team, organiseren we veel contact met andere teams. Tijdens de verschillende bijeenkomsten en via een online omgeving stimuleren we uitwisseling.

Samen met je team werk je intensief aan het project. Om dat mogelijk te maken, bieden we als SVDJ verschillende faciliteiten aan. Zo kun je gebruik maken van een (gratis) kantoorruimte in Utrecht. We bieden trainingen en workshops aan, waarmee je direct kun bouwen op de kennis van verschillende experts. En je kunt gebruikmaken van het uitgebreide netwerk van SVDJ. Daarnaast stellen we verschillende tools beschikbaar om mee te werken.

Gedurende het programma wordt jouw team begeleid door een ervaren mentor. Deze mentor ondersteunt bij de teamvorming en het opzetten van experimenten. Onze mentoren zijn experts in hun vakgebied en hebben ervaring op het snijvlak van journalistiek, innovatie en ondernemerschap.

Jij investeert je tijd in de SVDJ Incubator, daarvoor ontvang je van ons een subsidie. Je bepaalt vooraf zelf hoeveel tijd je wilt investeren (0,4, 0,6 of 0,8 fte), de hoogte van de subsidie wordt op basis daarvan berekend. De totale subsidiebedragen voor het hele programma zijn  als volgt:

  • 0,4 fte (16 uur per week) – € 20.000
  • 0,6 fte (24 uur per week) – € 30.000
  • 0,8 fte (32 uur per week) – € 40.000

Indien je vanuit een bestaande organisatie beschikbaar wordt gesteld, ontvangt je werkgever de subsidie. Je vult samen het aanvraagformulier in.

Tegemoetkoming reiskosten

Naast de vergoeding voor de tijdsinvestering kunnen deelnemers ook subsidie ontvangen als tegemoetkoming voor de te maken reiskosten. Deelnemers die al vanuit hun werkgever een reiskostenvergoeding ontvangen, kunnen hiervoor geen subsidie voor aanvragen. De hoogte van deze subsidie wordt berekend aan de hand van de te reizen afstand (van het adres van vertrek van de deelnemer naar het kantoor van het Stimuleringsfonds in Utrecht). Hiervoor gebruikt het Stimuleringsfonds het volgende schema voor tegemoetkomingen per maand:

  • 0 – 10 km – € 0
  • 10-100 km – € 200 (totaal € 1.800)
  • 101 – 200 km – € 300 (totaal € 2.700)
  • >200 km – € 400  (totaal € 3.600)

Het programma loopt vanaf 2 maart en de kick-off vindt plaats op 6 maart. Een week daarna vindt een startweekend plaats, waar je de andere deelnemers beter leert kennen. De eerste week gebruik je om je alvast in te lezen in het thema.

De kick-off en het startweekend zijn belangrijke onderdelen van de Incubator, omdat ze de basis leggen voor de rest van het programma. Mocht je bij de kick-off en het startweekend niet aanwezig kunnen zijn, dan betekent dit helaas dat je niet kunt deelnemen.

Gedurende het jaar zijn er diverse (verplichte) bijeenkomsten waarbij ontmoeting en kennisdeling centraal staan. Het is belangrijk dat je erbij bent. Daarnaast moet je er rekening mee houden dat je met je team een moment per week of per twee weken vindt waarop je samenkomt. Welke dag dat is en of dat fysiek of digitaal is spreek je met je team af.

Belangrijke data om alvast rekening mee te houden:

  • vrijdag 6 maart: kick-off
  • vrijdag 13 – zaterdag 14 maart: startweekend
  • vrijdag 20 maart: bijeenkomst 1
  • vrijdag 10 april (extra bijeenkomst, indien nodig)
  • vrijdag 24 april: bijeenkomst 2
  • vrijdag 22 mei: bijeenkomst 3
  • vrijdag 26 juni: bijeenkomst 4
  • vrijdag 4 september: bijeenkomst 5
  • vrijdag 25 september: bijeenkomst 6
  • vrijdag 30 oktober: bijeenkomst 7
  • vrijdag 27 november: afsluiting

Inschrijfprocedure

Geïnteresseerden kunnen zich in de periode van 3 november 2025 tot en met 5 januari 2026 23:59 aanmelden. De inschrijfprocedure bestaat uit twee onderdelen: een intakegesprek met het Stimuleringsfonds en het indienen van een aanvraagformulier. Het intakegesprek kan ingepland worden tot en met 18 december 2025. Beide onderdelen moeten voor sluiting van de aanvraagperiode zijn voltooid. We adviseren je om eerst een intakegesprek te plannen voordat je je aanvraag indient.

Om toegelaten te worden tot het programma moet er bij aanmelding een intakegesprek hebben plaatsgevonden. Dit dient ter verwachtingsmanagement. Het is een intensief programma en we vragen veel van de deelnemers. Ook is dit een goed moment om vragen te stellen.

Een intakegesprek duurt 30 minuten en vindt digitaal plaats via een Teamsmeeting. Via het online reserveringssysteem plan je zelf het gesprek in. Zit er geen datum/tijd tussen waarop je kan? Neem contact op met Willemijn Dekker via willemijn@svdj.nl. Dan zoeken we samen naar een geschikt moment.

Let op: dit gesprek moet plaatsgevonden hebben uiterlijk 18 december 2025. We adviseren je eerst een intakegesprek in te plannen voordat je je aanvraag indient.

Plan je intakegesprek hier!

Indienen van het aanvraagformulier kan digitaal via MijnSVDJ, het online portal van het Stimuleringsfonds. Maak een account aan, of log direct in. Klik op de knop ‘nieuwe aanvraag’ en kies voor het inschrijfformulier van de SVDJ Incubator.

Het aanmeldformulier bevat onderdelen voor zowel werkgever, als medewerker die beschikbaar wordt gesteld. Het invullen van het formulier doen je samen. Dit geldt uiteraard niet voor zzp’ers, zij kunnen zelfstandig het formulier invullen.

Inschrijven via MijnSVDJ

Bij een aanvraag willen we in ieder geval het volgende van aanvragers weten:

  1. Voor welke discipline meld je je aan?
  2. Welke tijdinvestering ben je bereid te leveren?
  3. Heb je aantoonbare ervaring met digitale distributie?

Ook dient de aanvrager een cv van de medewerker en algemene informatie over de organisatie in. Indien de aanvrager een zzp’er betreft, dienen er twee referenties te worden ingeleverd, volgens een door het SVDJ vastgesteld format.

Voor de toelating tot het Incubatorprogramma vragen wij van zzp’ers om twee referenties aan te leveren. Je mag de referenties uploaden in een zelfgekozen format, mits ze allebei voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Lengte: maximaal een half A4 per referentie.
  • Inhoud: uit de referentie moet duidelijk blijken dat de kandidaat prettig en professioneel in een groep heeft samengewerkt tijdens een opdracht die door een werkgever of opdrachtgever is gegeven.

Checklist voor referenten

Om de referent te helpen bij het schrijven van de referentie, kun je onderstaande aandachtspunten gebruiken:

  1. Context van de samenwerking
    In welke opdracht of project heb je met deze persoon  samengewerkt?
    Welke rol had deze persoon?
  2. Samenwerking in de groep
    Hoe verliep de samenwerking met collega’s of andere betrokkenen?
    In hoeverre droeg deze persoon bij aan een prettige en professionele groepsdynamiek?
  3. Professionele houding
    Was deze persoon betrouwbaar en nam hij/zij verantwoordelijkheid?
    Hoe verliep de communicatie en het overleg met anderen?
  4. Kwaliteit van het werk
    Hoe beoordeel je de inhoudelijke bijdrage of resultaten?
  5. Aanbeveling
    Zou je opnieuw met deze persoon willen samenwerken?

Nadat een aanvraag is ingediend, controleert het Stimuleringsfonds eerst of deze compleet is. Ontbreken er gegevens, dan wordt er contact met je opgenomen. Vervolgens wordt de aanvraag beoordeeld aan de hand van twee drempelcriteria:

  • Heeft de aanvrager minimaal twee jaar werkervaring (exclusief stages) in de afgelopen vijf jaar, binnen de opgegeven discipline?
  • Heeft er een intakegesprek met het Stimuleringsfonds plaatsgevonden?

Subsidieaanvragers die een zzp’er zijn, worden ook beoordeeld aan de hand van het volgende drempelcriterium:

  • Heeft de aanvrager twee referenties ingeleverd waaruit blijkt dat de zzp’er prettig en professioneel in een groep heeft samengewerkt tijdens een opdracht die door een werkgever of opdrachtgever is gegeven.

Voor deze beoordeling gebruiken we het cv van de aanvrager, het aanvraagformulier, de eventueel ingeleverde referenties en een lijst van gevoerde intakegesprekken. Als een aanvraag niet aan de drempelcriteria voldoet, wijzen we de aanvraag af.

Punten beoordeling

Aanvragen die voldoen aan de gestelde drempelcriteria worden vervolgens beoordeeld aan de hand van 3 inhoudelijke criteria:

  1. Digitale distributie (5 punten): de aanvrager krijgt 5 punten als er sprake is van ervaring met het opzetten, uitvoeren of evalueren van project(en) die bijdragen aan de onafhankelijke digitale distributie van (journalistieke) organisaties;
  2. Diversiteit in disciplines (maximaal 5 punten): de aanvrager krijgt 5 punten, gedeeld door het totale aantal andere aanvragers dat zich heeft aangemeld met dezelfde discipline. Hierbij wordt uitgegaan van het geheel van aanvragers dat voldoet aan de drempelcriteria;
  3. Aanvragende organisatie (10 punten): de aanvrager krijgt 10 punten als andere aanvragers werkzaam zijn bij dezelfde organisatie. Hierbij wordt uitgegaan het geheel van aanvragers dat voldoet aan de drempelcriteria.

De scores van elk criterium uit worden bij elkaar opgeteld en vormen zo de totaalscore van de aanvraag. Er zijn maximaal 20 punten te behalen. De rangschikking van de aanvragen wordt bepaald door het totaal aantal punten dat is behaald. Aanvragen met de hoogste scores komen daarbij als eerste in aanmerking voor subsidie.

Indien het totaalbedrag van de in aanmerking komende aanvragen het subsidieplafond van 750.000 euro overschrijdt, wordt de beschikbare subsidie als volgt verdeeld:

  • a. de aanvraag die de meeste punten scoort volgens de rangschikking wordt als eerste gehonoreerd
  • b. telkens wordt de daaropvolgende aanvraag die de meeste punten scoort, als eerste gehonoreerd
  • c. indien meerdere aanvragen dezelfde score hebben gehaald en honorering van deze aanvragen tot overschrijding van het toepasselijke subsidieplafond zou leiden, dan worden deze gelijk geëindigde aanvragen als volgt gerangschikt:
    • de alsdan gelijk beoordeelde aanvragen op basis van de toegekende score op het criterium ‘Aanvragende organisatie’
    • op basis van de toegekende score op het criterium ‘Digitale distributie ‘
    • de alsdan gelijk beoordeelde aanvragen op basis van de toegekende score op het criterium ‘Diversiteit in disciplines’
    • de alsdan gelijk beoordeelde aanvragen op basis van volgorde van binnenkomst (datum en tijdstip)

In de week van 26 januari 2026 hoor je of je komend jaar kan deelnemen aan de Incubator. Via een officieel besluit van het bestuur van het Stimuleringsfonds (brief) hoor je of wordt toegelaten of niet. Je ontvangt deze brief digitaal via MijnSVDJ. Zodra daar een bericht voor je klaarstaat, ontvang je een seintje per mail.

Het logo van Google op een van hun kantoorpanden.

Dossier digitale autonomie van journalistieke organisaties

Neem alvast een deep dive in het onderwerp en bekijk het dossier Digitale autonomie. Lees interessante interviews, verdiep je in achtergrondartikelen en bekijk inspirerende voorbeelden van organisaties die aan de slag zijn gegaan met digitale autonomie.

Downloads

Lees voor dat je je inschrijft voor de SVDJ Incubator eerst de regeling en de oproep goed door. Aan deelname van het programma en de subsidieverstrekking zijn namelijk voorwaarden verbonden. Het is belangrijk dat je weet waar je aan moet voldoen om toegelaten te worden tot het programma, hoe de criteria voor de selectie zijn opgebouwd en welke verplichtingen er komen kijken. Download de documenten hiernaast.

Ook vind je hier een checklist waar de nodige referenties voor de inschrijving van zzp’ers aan moet voldoen.

Contact

Heb je nog vragen? Neem contact met ons op. We denken graag met je mee.

Bel ons tijdens kantooruren op 070 361 7111 of neem direct contact op met Innovatiecoördinator Willemijn Dekker (willemijn@svdj.nl).

Resultaten 2025 Publieksbetrokkenheid

Hoe betrek je het publiek bij de journalistiek? Vernieuwen op 4 niveaus. Negen maanden lang van maart tot november in 2025 werkten professionals van binnen én buiten de journalistieke sector tijdens de SVDJ Incubator 2025 aan een antwoord op deze vraag. Met onderzoek en experimenten ontwikkelden zij nieuwe inzichten en acht concrete oplossingsrichtingen die redacties direct kunnen toepassen.

Bekijk het overkoepelende antwoord op deze vraag en de acht oplossingen hieronder.

Resultaten 2024 Private Lokale Journalistiek

‘Hoe versterken we het bestaansrecht van de private lokale journalistiek?’ Die vraag stond centraal in de eerste ronde van de SVDJ Incubator. Professionals van binnen en buiten de journalistiek bundelden de krachten om deze uitdaging aan te gaan. Wat zijn de uitkomsten zijn van een jaar onderzoeken en experimenteren. We delen hier de overkoepelende lessen voor de private lokale journalistiek én presenteren vijf praktische oplossingsrichtingen waar de deelnemers van de SVDJ Incubator aan hebben gewerkt.

FAQ

Een incubator biedt de ideale omgeving voor de ontwikkeling van nieuwe oplossingen. Deze innovatieprogramma’s bestaan wereldwijd, variërend van grote tech-hubs in Silicon Valley tot kleinere initiatieven gericht op het sociale domein. In een incubator komen getalenteerde individuen samen om te werken aan oplossingen binnen een specifieke sector en krijgen zij de (financiële) ruimte om te experimenteren.

Enkele voorbeelden van andere succesvolle incubators zijn Y Combinator, YES!Delft of ArtUp. Een incubator biedt financiële ondersteuning, faciliteiten, netwerkmogelijkheden, toegang tot kennis en de kans om te sparren met mentoren. Bovendien werk je niet in je eentje, maar in een dynamisch team met gedreven professionals.

Wat de SVDJ Incubator uniek maakt, is dat we ons volledig richten op vraagstukken uit de journalistieke sector. Deze vraagstukken worden gekozen door SVDJ en worden onderbouwd door onderzoek en input uit de sector zelf. Elk jaar kunnen we in verschillende rondes, verschillende vraagstukken aanpakken.

Als SVDJ hebben we geen winstoogmerk, maar streven we ernaar de journalistiek duurzaam te versterken. We bieden ruimte voor het ontwikkelen van nieuwe oplossingen en nemen geen aandeel in startende bedrijven. Deze incubator is nadrukkelijk niet bedoeld voor het lanceren van je eigen ideeën of projectplan; daarvoor hebben we de SVDJ Accelerator.

Aan het einde van het programma stellen we de gevonden oplossingen en verzamelde data vrij beschikbaar. Dit is anders dan bij de meeste incubators, waar bedrijven worden opgericht of investeerders auteursrecht behouden. Dit doen we, omdat iedereen moet kunnen profiteren van de resultaten – en zelf aan de slag gaat met de ontwikkelde oplossingen.

Het Stimuleringsfonds wil met deze oproep nadrukkelijk ruimte bieden aan nieuwe deelnemers. Een belangrijk doel van de Incubator is om een bredere groep te bereiken en zo bij te dragen aan de doorontwikkeling en vernieuwing van het werkveld. Nieuwe deelnemers brengen frisse perspectieven en innovatieve ideeën mee die het programma en de resultaten kunnen verrijken en versterken. Om deze reden is het niet mogelijk om meer dan twee keer subsidie te ontvangen voor deelname aan een Incubator van het Stimuleringsfonds. Aanvragers die al eerder subsidie hebben ontvangen binnen zowel de Oproep Private Lokale Journalistiek als de Oproep Publieksbetrokkenheid komen niet in aanmerking voor deelname aan deze Incubator. Deze subsidieaanvragen zullen worden geweigerd.

Aan het einde van de SVDJ incubator verwachten we verschillende oplossingen en resultaten te kunnen presenteren. Waar moet je dan aan denken? Hieronder noemen we een aantal verschillende soorten oplossingen:

Ervaring

Een antwoord op problemen en/of behoeften dat gericht is op het creëren of verbeteren van een menselijke ervaring. Gebruikmakende van design, interactie en beleving. Iets met een kop en een staart wat je overal kan gebruiken. Je kunt hier denken een interactieve setting, zoals een event, conferentie of een pop-up redactie.

Fysiek

Een tastbaar, materieel antwoord op problemen en/of behoeften. Gebruikmakende van hardware, infrastructuur of fysieke middelen. Je kunt hier denken aan een apparaat of product, zoals een smartphone of een krant.

Digitaal

Een niet-materiële, softwarematige of digitaal antwoord op problemen en/of behoeften. Gebruikmakende van technologieën. Je kunt hier denken aan software, online platforms en digitale diensten, zoals een app of data-analyse tool

Concept

Een (beschrijving van een) idee, theorie, model of methodologie. Wordt ontwikkeld om complexe problemen te begrijpen en aan te pakken. Dient vaak als basis voor andere soorten oplossingen. Je kunt hier denken aan een strategisch bedrijfsplan en een innovatieve methodologie, zoals een nieuw verdienmodel of een customer journey.

Ook als je in dienst bent van een organisatie kun je deelnemen. Je moet dit eerst met je werkgever bespreken of hij/zij jou beschikbaar wil stellen voor deelname. De vergoeding die tegenover deelname staat wordt aan je werkgever betaald zodat deze een vervangende kracht voor jou kan betalen.

Nee, je geeft je individueel op (namens een organisatie of individueel als zzp’er). De teams worden aan het begin van het programma gevormd door de deelnemers zelf.

Nee, juist frisse perspectieven kunnen leiden tot creatieve en betekenisvolle oplossingen.

Alles wat in de SVDJ Incubator wordt ontwikkeld, is open source. Niet alleen het eindresultaat, maar ook alle lessen die daartoe hebben geleid. Iedereen in de sector kan hiermee aan de slag, om kansrijke oplossingen door te ontwikkelen tot een eigen product of dienst.

Op de hoogte blijven

Wil je op de hoogte blijven van de SVDJ Incubator? Laat je mailadres achter, dan sturen we je een seintje als er updates zijn of een nieuwe ronde van start gaat.

E-mailadres(Vereist)

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier